"Маркетингове "МММ"- добриво "Ярос" - сучасний вид лохотрону для дачників"

Автор vdsoke95, 03 марта 2023, 15:05

« назад - далее »

vdsoke95

Людині властиво вірити в дива. Вірить у них і чимало городників, садівників та квітникарів – звісно, не професіоналів з агрономічною освітою, а любителів. Дехто вважає, що рослини краще розвиватимуться, якщо з ними розмовляти. Інші намагаються виростити зелень у темному кутку кухні і не розуміють, чому вона не виходить такою пишною, як на картинках з Інтернету. Але найбільше початківців, надивившись реклами, поспішають замовити чудодійні добрива.
Моя віра в дива закінчилась ще в ті часи, коли «посипалися» різні шахрайські компанії на кшталт «МММ». Тому й на можливість отримати врожай без зайвих зусиль дивлюся так само, як на обіцянки заробити мільйони за допомогою схеми чергового «фінансового гуру». Однак агресивна рекламна кампанія препарату «Ярос» й мене не залишила байдужим. І якщо я й не побіг відразу його купувати, то після того, як реклама вигулькнула з глибин Інтернету перед моїми очима десь всьоме чи вдесяте, вирішив таки розібратися, що ж мені пропонують.   

Виявилося, що «Ярос» почали виготовляти кілька років тому, і вже другий рік поспіль на ринку країни відбувається справжній бум його закупівель. Та й важко не купити продукт, дивлячись ролики, в яких після використання «Яроса» все зеленіє, буяє й оживає, – навіть, те, що вже практично засохло. Але, з іншого боку, занадто все добре в тих роликах. Тому в будь-якої людини, хоч трохи знайомої з агрономією, закрадається сумнів: чи справді той ажіотаж серед споживічів викликаний реальними властивостями препарату, а на агресивною рекламною кампанією? Виникло таке запитання і в мене.

Чи є щось погане в рекламі взагалі? Звісно, що ні. Кожен виробник намагається познайомити потенційних споживачів зі своїм продуктом, і найпростіший шлях «достукатися» до них у наш час – розмістити рекламу в Інтернеті. Зрозуміло, що добросовісні підприємці роблять це виважено, співвідносячи собівартість виробництва продукції і затрати на її рекламу з роздрібною ціною, намагаючись, щоб остання не була надто високою і залишалась доступною для більшості покупців.   

Виробники «Яроса» відрізняються від конкурентів поєднанням агресивної рекламної політики й високої ціни продукту. Інтернетом «гуляють» сотні відеороликів і рекламних оголошень з фотографіями. Там показано, як нібито оживають фактично приречені рослини після висихання чи обмерзання, як уперше за багато років розквітають орхідеї, живці обов'язково вкорінюються тощо. Та хіба представлені якісь докази, що «до» та «після» використання препарату зафільмовані чи сфотографовані одні й ті самі рослини?

Натомість добре налаштований ремаркетінг та ретаргетінг реклами. Тобто, якщо людина, зацікавившись добривом, один раз потрапила на сайт виробника, реклама переслідуватиме свою потенційну «жертву» декілька днів. А, як відомо, після семи повторень реклами людина починає замислюватися про купівлю пропонованого продукту. Тож і не дивно, що на рекламну кампанію виробники щомісяця витрачають десятки тисяч доларів.

Ще один цікавий момент. Судячи з того, що на форумах і у відгуках в інтернет-магазинах дуже мало негативних коментарів і водночас – багато однотипних позитивних на кшталт «чудовий препарат» чи «препарат сподобався, куплю знову», на виробників «Яроса» працюють ще й спеціальні люди, які відстежують і видаляють негатив та розміщують схвальні відгуки. Адже зазвичай жоден товар не отримує виключно позитивні коментарі. А робота таких інтернет-фахівців теж коштує чималих коштів.           

Мій знайомий рекламіст подивився на рекламу «Яроса» й прикинув приблизний їх бюджет на місяць по Фейсбуку. Це біля 30 тисяч доларів.

Звідки такі гроші на рекламу і всю цю діяльність в Інтернеті? Звісно ж, з кишені покупців. Препарат продають по 350 грн за літр. А це набагато дорожче, ніж більшість інших добрив. Тож мимоволі замислишся, скільки в ціну кожної пляшечки закладено витрат на виробництво самого препарату, а скільки – на рекламу.

Та чи виправдані витрати споживачів? Може, продукт дійсно має ті властивості, які заявлені в рекламних роликах? І, заплативши грубі гроші, будь-який дачник отримає чудодійний засіб для всіх культур? У мене не було на меті зробити антирекламу, тому вирішив не керуватися емоціями, а відштовхуватися від фактів. Отже, розшукав склад препарату, зазначений у реєстраційних документах. Давайте поглянемо на нього уважно. Продукт містить наступні складові у такій кількості: не менше: N – 84,0 мг/л; Р2О5 – 53,0 мг/л; К2О – 363,0 мг/л; гумати водорозчинні – 1,06 мг/л; гумус – 1,8 мг/л; СаО – 47,0 мг/л; Сu – 0,45 мг/л; Fe – 0,25 мг/л; Mn – 0,11 мг/л; Mg – 37,4 мг/л.

Тепер подивимось, що ще вказує виробник на своєму сайті. Тут ми можемо прочитати, що добриво містить бактерії, мікроміцети, стрептоміцети, екологотрофічні групи мікроорганізмів, які беруть участь у трансформації азот-, фосфор- і вуглецевмісних речовин, необхідних для життєдіяльності рослин. Агрономічно-корисна біофлора сягає 15,6 х 10 в шостому ступені колоній в 1 мл. Також до складу входять N, P2O5, K2O, CaO, Cu, Fe, Mn, Mg, (в кількостях, необхідних для початкового розвитку мікроорганізмів), гумати водорозчинні, ґумус, поляризована вода.

Звісно, будь-який гумат чи гумус містить певний набір мікроорганізмів, адже середовище не є стерильним. Але чи містить препарат саме ті гриби й бактерії, які потрібні, і в заявлених обсягах? Зараз чимало виробників випускають мікробіологічні препарати, і в супроводжувальних документах вони чітко вказують, які саме види і штами мікроорганізмів там присутні і в якій кількості. В даному випадку таких відомостей немає.

Що таке поляризована вода – взагалі не зрозуміло. Цю речовину іноді рекламують косметологи як «продукт електролізу розчину мінеральних солей фізіологічного співвідношення і фізіологічних концентрацій». Можна припустити, що йдеться про звичайний фізіологічний розчин, крізь який пропущений електричний струм. Такий продукт вже неодноразово був розкритикований як наживка для довірливих клієнтів б'юті-індустрії. Але до чого тут сільське господарство? Схоже, що виробники «Яроса» просто вирішили діяти за прикладом окремих не дуже чесних колег зі сфери косметології.   

До речі, в реєстраційних документах препарату ці компоненти не зазначені, тобто, включення їх до опису на сайті є чистої води маркетингом (якщо не сказати більше – брехнею).

Справедливості заради зазначу, що якихось явно шкідливих речовин у складі препарату немає. По суті, він являє собою звичайне біодобриво (+ магній) зі слідами деяких мікроелементів та невеликим вмістом гуматів. Є відомості, що він вироблений з перегною, найімовірніше, отриманого на основі кінського чи коров'ячого гною.

Погоджується з цими висновками й чимало агрономів. Наприклад, мене зацікавила думка про «Ярос» спеціаліста із захисту рослин компанії «Аналіт-Агро» Андрія Федорчука. Проаналізувавши склад продукту, він зробив висновок, що це – звичайне добриво, яке не може впливати на рослини так, як це показано в рекламі.

– Я очікував побачити, що завгодно, думав, що тут, мабуть, якась новинка, – говорить Андрій Федорчук. – Але побачив дуже простий, звичайний склад. Це досить невелика кількість азоту, фосфору, трохи більше калію, мікроелементи... І я роблю дуже простий висновок: це звичайне органічне добриво, витягнуте, швидше за все, з коров'ячого гною чи якогось перегною рослинного походження... Так ми ж таким вже сто років користуємося.

Тож, на думку фахівця, препарат не має коштувати дорожче, ніж 30 грн за літр. Якщо навіть взяти до уваги великі витрати на рекламу, ціна не може бути більшою, чим 50 грн/л. (Більш детально з висновками Андрія Федорчука можно ознайомитися тут https://www.youtube.com/watch?v=asNsmGqbo0E&t=622s )

Мабуть, щоб виправдати надвисоку ціну, в рекламі «Ярос» позиціонують не просто як добриво, а як такий собі «реаніматор» рослин. Адже добривом нині нікого не здивуєш. А от отримати «чарівну пігулку», яка виправила б усі помилки дачника і дозволила не напружуючись мати результат у вигляді квітів чи врожаю, – мрія багатьох. 

Та, можливо, я занадто прискіпуюсь, і всі мої колеги-дачники, випробувавши «Ярос», пересвідчилися в його унікальних властивостях? Адже для пересічного городника чи квітникаря не дуже й важливий склад препарату. Головне – щоб він діяв. А за дієвий засіб захоплена своїм хобі людина готова віддати немалі гроші.

Не буду заперечувати. Якось так сталося, що серед моїх близьких знайомих нікто не потрапив на рекламний гачок і диво-препаратом не скористався. Тому я став шукати на форумах городників і в інтернет-магазинах відгуки про «Ярос» від тих, хто вже повівся на рекламу і купив «чудодійний» засіб. Було цікаво дізнатися, який результат від застосування добрива вони отримали. Попри те, що негативні відгуки, як вже було сказано вище, швидше за все, видаляють, все ж вдалося знайти низку таких, що застерігають від купівлі «Яроса». Наведу тут кілька з них.

Дмитро Тарахтій: «На жаль, реклама сильніша, ніж засіб. «Пішли» 2 туї, 1 ялівець, 1 липа, 3 ялиці – шкода».

Дмитро Сухопаров: «Не надумайте це купувати, результат нульовий, це повний «розвод».

Настя Гудзь: «Не помітили ніякого результату ні на кімнатних вазонах, ні на розсаді».

Наркевич Ірина: «Користуюсь 2 місяці, результатів немає. Купувала для реанімації 3-х орхідей. Дві пропали, 3-я не розвивається й не цвіте. Що звичайною водою поливаєш. Пустишка, а гроші немалі».

Євген Симонов: «По результату сезона: чуда не очікуйте – закони збереження енергії і матерії ніхто (навіть Верховна Рада) не відміняв. «Без кота и жизнь не та!», а без коров'ячого перегною город – не город! Картопля його майже не помітила, а от томати після цієї бурди ледве врятував.
Можливо грунт став трохи «легший», але не факт».

Цікавою є відповідь продавця на відгук Євгена Симонова. У ній представник інтернет-магазину стверджує, що від «Яроса» не слід очікувати дива: «Дякуємо за відгук. Чуда і не повинно бути. Ярос – має більш стимулюючий ефект для рослин. Він задіює додаткові функції рослин. Звісно, якщо в грунті взагалі немає ніяких поживних речовин – тільки на одному Яросі не випливеш. Обов'язково треба мікро та макро елементи, мінерали, які Ярос допомагає рослині засвоювати на всі 100% з грунту».

Отакої! А як же тоді бути з тими дивами, що обіцяє реклама?

Але повернемось до відгуків споживачів.

Olesia_109: «Окрім гарного маркетингу, я нічого не бачу. Довго шукала відгуки реальних покупців в інтернеті і чесно визнаю – їх дуже мало і всі прям хороші, тому замовила. Тепер ближче до справи. Я придбала добриво «Ярос» у квітні, весь місяць ним користувалася як написано на упаковці. Займаюся вирощуванням кімнатних рослин і для своїх фаленопсисів, цимбідіумів та троянд жодних грошей не шкода, звичайно, в межах розумного. Перепробувала багато різних добрив вітчизняного та зарубіжного виробництва, а також народні засоби (типу часникової води, перекису водню, бананової шкірки). Треба зауважити, що всі народні засоби дають неабиякий результат. А тут, судячи з відгуків, це просто чудодійний засіб – посіви сходять, чахлі рослини повертаються до цвітіння і куди не бризни, скрізь усе росте. ...Випробовую місяць і на цьому ставитиму жирну крапку. ...Занапастила троянди і мало не втратила цимбідіуми. Особливого розвитку не побачила, зате грибок типу білого моху не змусив себе довго чекати! Далі випробовувати долю не буду, оброблю рослини триходерміном, вибачусь перед ними й перейду на звичні, не такі модні, але дієві препарати».


Flame1987: «Категорично не рекомендую. Добриво «на вітер гроші». Сплатила 600 грн нібито за акцією. Повелася на рекламу. Займаюся вирощуванням огірків у теплиці. Результату ніякого, користуюсь більше місяця. На орхідеях, інших квітах та городніх рослинах немає жодного ефекту. Найпростіше і дешевше купити концентрат з азотним складом. Загалом, якщо вам нема куди витратити гроші, то можна сміливо купувати цю бодягу».


ka_ivanova: «Повелася на агресивну рекламу. Брала для орхідей. Все робила за інструкцією. Розводила, як написано на упаковці, та замочувала, як радять виробники. Жодної самодіяльності! Результат НУЛЬОВИЙ! Не сталося абсолютно НІЧОГО! За два місяці не з'явилося ні обіцяного нового листя, ні нового коріння, ні тим більше квітконосів! На вітер викинуті гроші!»


Yaroslava_Rosovska: «Я теж хотіла купити. Вирішила подивитись склад «Яроса» та добрива універсального, яке я купила за гривень 30))) Склади – ідентичні, тому одразу передумала купувати «Ярос».

muu3: «Обіцяного та бажаного результату немає. Я думаю, що багатьом любителям вирощування кімнатних рослин траплялася на очі реклама чудодійного засобу, завдяки якому можна повернути до життя будь-яку рослину, навіть у найгіршому стані – реаніматор для рослин «Ярос». Особливо гарний він, якщо вірити рекламі та опису, для орхідей. Стан моєї орхідеї залишав бажати кращого, так що вирішила придбати. Ціна висока та можу сказати, що сильно завищена. Якщо почитати склад, то реальна його вартість – просто копійчана. Спосіб застосування дуже простий. Просто розводимо у воді добриво, згідно з дозуванням, і поміщаємо в розчин орхідею. Після процедури розчином, що залишився, поливаємо інші рослини. Вау-ефекту немає. Хотілося б його побачити, але... Чи куплю повторно – точно ні. Чи задоволена результатом – також ні».

Натусик21: «Толку нуль. Як садівник-городник аматор купилася на рекламу про продукт компанії «Ярос» для вирощування екологічно чистої продукції із застосуванням ефективного натурального добрива. Придбала одну пляшку ємністю 1 л. Використовувала для розсади, розводила як написано в інструкції. За ідеєю, мала бути хороша, потужна розсада. У результаті рослини рятувала звичайними перевіреними засобами органічного походження. Не вдалося ні вкорінити, ні реанімувати зів'ялу орхідею – викинула. Жодного супер вау-ефекту я не побачила. Шкода витраченого часу на такий «супер класний продукт». ...Може, це в мене не вийшло, але розсада, вирощена без «Яроса», почувається набагато краще». 


sedwell: «Фуфломіцин. Народ, хто збирається купити «Ярос» для орхідей – ви біологію у школі на скільки здали? «Ярос» – це органіка. Це біодобриво. До речі, той же біогумус із супермаркету в 6 разів дешевший. Наші з вами орхідеї – епіфіти. Вони не можуть отримувати мікроелементи з органіки (!!!). Вони харчуються солями, мінеральними солями. А далі синтезують їх у собі в потрібні їм речовини. Це якщо дуже спрощено. Орхідеям просто нема чим засвоювати органічні добрива. У них немає тієї структури коріння, яка є в огірків, або помідорів або будь-яких інших рослин, що ростуть у землі. ...Хто придумав наліпити наклейку орхідеї на пляшку – одному богу маркетингу відомо! Але будь ласка, не витрачайте дорогоцінний час, щоб врятувати вашу улюблену орхідею. «Ярос» не помічник. Звертайтеся до фахівців у групах на фб по орхідеях, беріть діючі препарати в залежності від випадку: фунгіциди, інсектициди, акарициди, добрива, світло, полив, адекватний субстрат і горщик – і буде вам щастя у вигляді квітучої рослини, з бадиллям і корінням на весь горщик».

Серед тих, хто написав відгуки про «Ярос», знайшовся і досвідчений городник, який ретельно підрахував, вигідно чи ні використовувати цей засіб. Препарат треба разводити в пропорції 1 л на 400 л води. Отже, чоловік рахував наступним чином.

Серж 30: «400 літрів на виході, це для мене пшик. Полити лише туї під парканом. Скажу за себе. Я на 150 грн на Барабашово взяв 6 кг добрив. Тижнів три тому вже вперше підгодовував. І що я купив? 1) Нітроаммофоску: 2кг – 50грн. 2) Калій-магневий склад: 2кг – 50 грн. 3) Суперфосфат: 2 кг – 50 грн. Потім брав мірну ложечку об'ємом 10 грамів і по одній ложці кожного компонента засипав у відро на 10 літрів води, хоча можна було просто посипати сухими компонентами пристовбуровий круг, а потім пролити відром води. Після того, як я удобрив 100 рослин, у мене залишилося ще більше половини. Ось у травні робитиму друге підживлення. Отже: якщо перевести на добриво «Ярос», то я витратив близько тонни води, вже щонайменше 700 грн. Але якщо зробити друге підживлення, це ще 700 грн. Висновок: на 350 грн можна затаритись 14 кг добрив і забути про них на три роки. Особисто моя думка».

А як на мою думку, то можна зробити ще простіше й дешевше – виготовити компост з доступної органіки і використовувати власне добриво, яке буде не гіршим. Можливо, в ньому не вистачатиме тих чи інших мікро- або й макроелементів, але їх можна придбати окремо в складі, скажімо, мікродобрив, і використовувати, залежно від стану рослин і грунту. А ще – не нехтувати іншими агроприйомами й засобами для вирощування врожаю. Звісно, для цього треба не чекати дива, а багато читати, консультуватися в досвідчених фахівців і докладати зусиль. Але результат обов'язково порадує.

Особисто я продовжую вчитися і застосовувати знання на своєму городі, не покладаючись на диво-препарати. Чого і всім бажаю. І не ведіться на рекламу!

katarina

Власне. така ж підозра виникла минулого сезону і в моїх знайомих-сусідів по городній ділянці. Вони теж скористались "Яросом". Результату не побачили (... Нарікали на погодні умови, неяксний посадковий матеріал... Та найімовірніше, це все ж таки завищені очікування і наша довірливість до рекламних акцій подібних компаній-виробників.

vitaliyagrostory

Добре було б скласти список ефективних і не ефективних агропрепаратів виходячи з власного досвіду.

marketeragrostory

Цитата: vitaliyagrostory от 08 марта 2024, 22:43Добре було б скласти список ефективних і не ефективних агропрепаратів виходячи з власного досвіду.
А заразом було б добре скласти ще й перелік компаній, так би мовити "чорний" список недругів.

annushka

От цікаво, невже люди ще й досі вірять в дива, вирощуючи рослини? Довелося познайомитися з досвідом багатьох успішних господарів - як власників сільгосппідприємств, так і фермерів та звичайних городників. І жодного разу не довелося спостерігати дива. Тільки труд і дотримання технологій, а в деяких випадках - також розумні, розраховані, з науковим супроводом, експерименти. І все. І ніяких див. 

marketeragrostory

Ну не дарма ж розумні люди кажуть, що «ТЕРПІННЯ І ТРУД ВСЕ ПЕРЕТРУТЬ»... Мабуть так і є, але у сфері сільского господарства занадто багато факторів, що можуть впливати негативно. І тоді тут ніякі наукові ноухау не допоможуть.

engineer

Завжди будуть існувати люди, які ведуться на яскраву рекламу, у них здоровий глузд взагалі не приймає участь у прийнятті рішень

marketeragrostory

Так реклама для того й створюэться, щоб мізки відключати) Щоб продати непотріб, потрібна особлива упаковка...

annushka

Цитата: marketeragrostory от 15 апреля 2024, 12:27Ну не дарма ж розумні люди кажуть, що «ТЕРПІННЯ І ТРУД ВСЕ ПЕРЕТРУТЬ»... Мабуть так і є, але у сфері сільского господарства занадто багато факторів, що можуть впливати негативно. І тоді тут ніякі наукові ноухау не допоможуть.

Воно, звісно, так. Але ноухау таки ж рухають прогрес. Знаю принаймні кілька господарств в Україні, де спеціально відводять частину площ під експерименти. Наприклад, випробовують на них різні сорти, препарати або якусь нову технологію обробітку ґрунту. І роблять це у співпраці з науковцями певних установ або виробників насіння/препаратів і т.д. І отримують результати - позитивні чи негативні, то інша справа, але в будь-якому разі корисні.

Звісно ж, в таких господарствах ніхто не буде заливати всі поля якимось новим препаратом тільки тому, що його добре прорекламували. Нашим непрофесійним городникам, садівникам і квітникарям треба теж цьому вчитися. Навіть якщо сподобалася реклама, спочатку випробувати препарат на кількох рослинах чи квадратних метрах, а вже потім вирішувати, чи треба й надалі витрачати гроші на новинку.


vitaliyagrostory

Цитата: annushka от 12 апреля 2024, 17:49От цікаво, невже люди ще й досі вірять в дива, вирощуючи рослини? Довелося познайомитися з досвідом багатьох успішних господарів - як власників сільгосппідприємств, так і фермерів та звичайних городників. І жодного разу не довелося спостерігати дива. Тільки труд і дотримання технологій, а в деяких випадках - також розумні, розраховані, з науковим супроводом, експерименти. І все. І ніяких див. 
Не можу погодитись. Якби ми не вірили в дива, но не старались би покращити те, що вже існує. Урожайність пшениці в середні віки ледви доходила до 6 ц. з гектару. Сьогодняшні 30 ц. для селян того часу були б справжнім дивом! От і ми хочемо знайти якийсь чарівний засіб. А те, що на цьому хочуть поживитись не чесні виробники, то зовсім інша тема.

marketeragrostory

Ну, що стосується недобросовістної конкуренції, чи реклами, то це наше рідне, україньське. Не обдуриш, не продаси. Не продаси, не проживеш... Якось так(

vitaliyagrostory

Знову не згоден. Мабуть не правильно представляти нечесність окремих виробників як національну рису цілого народу. У мене зовсім інший досвід. Більшість українців порядні і створюючи свою справу, вибудовуючи стосунки з клієнтами дуже піклуються про свою репутацію. Зазвичай співпраця базується на довірі. Без цього не буде нічого. А підступні ділки з принципами "Не обдуриш, не продаси. Не продаси, не проживеш.", то скоріше прикрі виключення. То наша ганьба, а не характерний стиль. Хоча, не лише наша, такі трапляються у будь-якому народі.

marketeragrostory

І я не згоден. Наприклад, давайте візьмемо росію... В мене таке враженння, що там всі ненавидять всіх... ну, а українців в першу чергу( Так от, це національна риса, чи прикре виключення? І доречі, я усвідомлюю, що це на дуже стосуэться маркетингу, але в той же час якась ментальність присутня, погодьтеся.

vitaliyagrostory

Про Росію я не знаю, досвіду співпраці з ними нема. Але я думаю ви перебільшуєте. Ситуація в суспільстві коли "всі ненавидять всіх" поступово знищить його з середини, а такого у них наче не спостерігається. А ненавидіти інші народи їх вчать щодня через телевізор. Хтось навіюванню піддається, а хтось ні.

marketeragrostory

Схоже, що вони просто всім заздрять... Всім, хто живе за межами Росії і, доречі, живе значно краще...
Може це їх якось непокоїть... Бо звідки така ненависть?